Autó katalógus

Az autósvilág legendái.

bricklin_sv-1.jpg Bricklin SV-1

A Bricklin SV-1 pályafutása kevesebb, mint két évig tartott, mielőtt a vállalat csődbe ment. A rosszul megtervezett sirályszárnyú ajtók és a minőségi problémák ellenére figyelemre méltó típus maradt.

Mérföldkövek

1973 a kanadai New Brunswick tartomány kilenc millió dollárt utal Malcolm Bricklin részére, hogy SV-1 jelű biztonsági autóját ott gyártsa.

1974 Az első példány 5899 cm3-es V8-as AMC motorral felszerelve gördül le a gyártósorról.

1975 Az ellátási gondok miatt Bricklin lemond az AMC motorokról, és a Ford 5752 cm3-es V8-as Windsor erőforrásra vált. Szeptemberben a vállalat csődbe jut.

Felvezetés

Problémás műanyag panelek

Üvegszálat használtak az akrilgyanta megerősítésére, de a ragasztási eljárás nem volt tökéletes, rengeteg panel egyszerűen használhatatlannak bizonyult.

Kézi vagy automatikus

Az 1974-es modellek motorja és futóműve az AMC-től érkezett; Chrysler váltót használtak. A legtöbb autót háromfokozatú automatikus váltóval gyártották, de néhány példányt négyfokozatú kézi kapcsolású egységgel szereltek fel.

Sirályszárnyú ajtók

Bricklin a biztonságra koncentrálva sirályszárnyú ajtókat alkalmazott. Kiderült azonban, hogy megbízhatatlanok, beáznak és lassan nyílnak.

Hátsó ajtó

Ha az akkumulátorok lemerültek, a sirályszárnyú ajtók nem nyíltak ki, és csak hátulról lehetett beszálni.

Különlegesség

Első lökhárító

Az SV-1 első lökhárítója úgy nézett ki, mintha az autó lenyelt volna egy hatalmas videókazettát.


Összehasonlítás

Csúcssebesség 0-100 km/h Teljesítmény Tömeg  
198 km/h 7,4 mp 253 LE 1605 kg Chevrolet Corvette 74
176 km/h 10,4 mp 137 LE 1405 kg Ford Mustang Mach 1
195 km/h 8,5 mp 223 LE 1605 kg Bricklin SV-1




Műszaki adatok

1974 Bricklin SV-1

Motor és váltó

Motor: 5899 cm3-es V8-as; 2 szelep/henger

Max. teljesítmény: 223 LE (4400 ford/perc)

Max. nyomaték: 427 Nm (3100 ford/perc)

Csúcssebesség: 195 km/h

Sűrítési viszony: 8,5:1

Üzemanyagrendszer: egy darab Motorcraft porlasztó

Váltó: négyfokozatú kézi kapcsolású vagy háromfokozatú automatikus

Alváz és karosszéria

Felépítés: különálló alváz, üvegszál erősítésű akrilgyanta karosszéria; háromajtós kupé

Első futómű: aszimmetrikus keresztlengőkarok, tekercsrugó, lengéscsillapító

Hátsó futómű: merev tengely, félelliptikus laprugó, lengéscsillapító

Fékek: 729 mm-es tárcsafékek elől, 254 mm-es dobfékek hátul

Kerekek: 15 colos könnyűfém tárcsák

Abroncsok: FR60-15

Méretek:

Hossz: 4536 mm Szélesség: 1717 mm

Magasság: 1223 mm Tengelytáv: 2438 mm



Ára 1974-ben 9000 Euró
Ára mai árfolyamon 58200 Euró
Aktuális érték 11500 Euró
Gyártott mennyiség 2880 db






***********************************************************

perodua_kelisa.jpg Perodua Kelisa

A számos Daihatsu alkatrész felhasználásával készülő Perodua Kelisa megbízható és rendkívül olcsó kisautó, a városi forgalom követelményeihez igazodik.

Mérföldkövek

1994 Megalapítják a malajziai Perodua autógyárat. Első, Kancil jelű modelljüket Nippa néven forgalmazzák Európában.

1997 Megkezdik a Perodua angliai exportját. Ezenkívül csak Cipruson és Máltán kapható.

2004 Az új generációs Kelisa korszerűbb külsővel jelenik meg.

Felvezetés

Könnyű parkolás

A mindössze 3,5 méter hosszú Kelisával könnyű a parkolás.

Alap fékek

A Kelisa azon kevés típus közé tartozik, amelyekhez nem kapható blokkolásgátló.

Daihatsu motor

A háromhengeres Daihatsu motor 58 lóerős teljesítménye visszafogott. A 88 Nm-es nyomaték csak városi közlekedésre teszi alkalmassá.

Kétféle váltó

A kézi kapcsolású váltóval a Kelisa csak majdnem 15 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet. Automatikus váltóval ugyanehhez 17,2 másodperc szükséges.

Különlegesség

Alacsony vételár

Ez az egyik legolcsóbb autó, és a fenntartási költségei is elenyészők. A minősége azonban nem mérhető az európai vagy japán városi autóékhoz.


Összehasonlítás

Csúcssebesség 0-100 km/h Teljesítmény Tömeg  
151 km/h 17,7 mp 50 LE 880 kg SEAT Arosa 1.0
150 km/h 15,0 mp 54 LE 860 kg Fiat Panda 1.1
140 km/h 14,8 mp 58 LE 760 kg Perodua Kelisa







Műszaki adatok

2004 Perodua Kelisa

Motor és váltó

Motor: 989 cm3-es háromhengeres, hengerenként négy szelep

Max. teljesítmény: 58 LE (5200 ford/perc)

Max. nyomaték: 88 Nm (3600 ford/perc)

Csúcssebesség: 140 km/h

Sűrítési viszony: 10,0:1

Üzemanyagrendszer: elektronikus benzinbefecskendezés

Váltó: ötfokozatú kézi kapcsolású vagy háromfokozatú automatikus

Alváz és karosszéria

Felépítés: önhordó acél karosszéria; ötajtós szedán

Első futómű: MaxPherson rugóstag, tekercsrugó, teleszkópos lengéscsillapító

Hátsó futómű: merev tengely, három lengőkar, tekercsrugó, teleszkópos lengéscsillapító

Fékek: elöl tárcsafékek, hátul dobfékek

Kerekek: 13 colos acél keréktárcsák

Abroncsok: 155/65 R13

Méretek

Hosszúság: 3460 mm Szélesség: 1475 mm

Magasság: 1665 mm Tengelytáv: 2360 mm


Ára 2004-ben 7100 Euró
Ára mai árfolyamon 7100 Euró
Aktuális érték 7100 Euró
Gyártott mennyiség folyamatban






**********************************************************



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 1
Tegnapi: 1
Heti: 3
Havi: 2
Össz.: 15 575

Látogatottság növelés
Oldal: Különlegességek
Autó katalógus - © 2008 - 2024 - autokatalogus.hupont.hu

Ingyen weblap készítés, korlátlan tárhely és képfeltöltés, saját honlap, ingyen weblap.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »