Nash Healey
Mielőtt Donald Healey az Austinnal szövetséget kötve létrehozta az Austin-Healey vállalatot, az Egyesült államokban dolgozott a Nash Cégnél. Nash alkatrészek felhasználásával készítette ezt az amerikai piacra szánt érdekes sportkocsit.
Mérföldkövek
1949 A Nash-Kelvinator elnöke, George Mason és Donald Healey közösen fejlesztik ki a Nash-Healey sportkocsit.
1950 A prototípus bemutatásának évében a negyedik helyet szerzik meg Le Mans-ban.
1951 A Nash-Healey a chichagói autókiállításon mutatkozik be.
1952 Pininfarina készíti el a roadster karosszériáját.
1954 A gyártás vége.
Felvezetés
Nash motor
A Nash motorja a Dual Jetfire nevű hathengeres erőforrás, két porlasztóval. A korai modellek 3,8 literes motort kaptak, később a hengerűrtartalom 4,1 literre nőtt.
Három ülés
Az eredeti Healey karosszériában hárman fértek el. A későbbi, Pininfarina felépítménybe a sofőr mellett csak egy utasnak jutott hely.
Leszerelhető esővédő
A Nash-Healey leszerelhető vászontetővel rendelkezett. Az oldalsó ablakokat ki lehetett emelni, ami alacsonyabb ajtók alkalmazását tette lehetővé.
Egyszerű hűtőrács
Az eredeti Healey hűtőrács sokkal díszesebb volt a későbbi Pininfarina felépítmény egyszerűbb, két pálcás megoldásánál.
Két karosszéria, két tengelytáv
A roadster 2591 mm-es, míg a Le Mans merevtetős kupé 2743 mm-es tengelytávval készült.
Pininfarina formaterv
Pininfarina a Healey karosszériát karcsúbb, erőteljesebb alakkal cserélte fel.
Különlegesség
Krómozott dísztárcsa
A vaskos krómozott dísztárcsákon álküllőket alakítottak ki.
Összehasonlítás
Csúcssebesség | 0-100 km/h | Teljesítmény | Tömeg | |
172 km/h | 11,4 mp | 152 LE | 1292 kg | Chevrolet Corvette |
200 km/h | 11,3 mp | 162 LE | 1321 kg | Jaguar XK120 |
169 km/h | 11,5 mp | 142 LE | 1341 kg | Nash-Healey |
Műszaki adatok
1951 Nash-Healey
Motor és váltó
Motor: 3848 cm3-es soros hathengeres, hengerenként két szelep.
Max. teljesítmény. 142 LE (4000 ford/perc)
Max. nyomaték: 291 Nm (2500 ford/perc)
Csúcssebesség: 169 km/h
Sűrítési viszony: 8,1:1
Üzemanyagrendszer: két darab Carter porlasztó
Váltó: háromfokozatú kézi kapcsolású váltó két gyorsító áttétellel
Alváz és karosszéria
Felépítés: különálló alváz; acél karosszéria; kétajtós kupé vagy roadster
Első futómű: keresztlengőkar, teleszkópos lengéscsillapító
Hátsó futómű: merev tengely, tekercsrugó, teleszkópos lengéscsillapító
Fékek: elől, hátul dobfékek
Kerekek: 15 colos acél keréktárcsák
Abroncsok: 6,4x15 colos gumik
Méretek
Hosszúság: 4338 mm Szélesség: 1626 mm
Magasság: 1237 mm Tengelytáv: 2590 mm
Ára 1953-ban | 4750 Euró |
Ára mai árfolyamon | 83000 Euró |
Aktuális érték | 33000 Euró |
Gyártott mennyiség | 506 db |
***********************************************************
Chevrolet Corvette
Az ötvenes évek második felére a Corvette árkategóriájában a világ egyik leggyorsabb és legnagyobb teljesítményű autója lett.
Mérföldkövek
1956 A Corvette bevezetése V8-as small block motorral.
1958 Dupla fényszórókat alkalmaznak. Az alap erőforrás teljesítménye 233 lóerősre nő.
1961 Újra változtatnak a karosszérián, légbeömlő kerül a motorháztetőre.
1962 Újfent módosítanak az autó külsején, valamint nagyobb V8-as motort építenek be.
1963 Megjelenik a Corvette új nemzedéke a Sting Ray.
Felvezetés
Önzáró differenciálmű
1957-től bevezették a Positraction önzáró differenciáművet, hogy a Corvette a viszonylag keskeny abroncsokon se csúszkáljon.
Kacsafar
Az 1961-ben bevezetett legjelentősebb változtatás a Bill Mitchell által tervezett, úgynevezett ,,kacsafar,,.
Elsüllyeszthető tető
A rivális európai kabriók többségétől eltérően a Corvette tetejét teljesen el lehetett rejteni egy zárható fedél alá.
Elektromos ablakemelők
1956-tól kezdődően a Corvette modelleket elektromos ablakemelőkkel is rendelhették.
Műanyag karosszéria
A Corvette modellek mindig is üvegszálas műanyagból készült karosszériát kaptak. A Chevrolet évről évre jobb és áramvonalasabb formát alkotott.
Különlegesség
Színválaszték
1961-ben a Corvette hét színben volt kapható: fekete, fehér, piros, ezüst, kék, bézs, és gesztenye. Az oldalsó bemélyedést ezüst vagy fehér fényezéssel ki lehetett emelni.
Összehasonlítás
Csúcssebesség | 0-100 km/h | Teljesítmény | Tömeg | |
250 km/h | 10,1 mp | 243 LE | 1383 kg | Mercedes-Benz 300 SL |
195 km/h | 9,5 mp | 150 LE | 1180 kg | Austin-Healey 3000 |
206 km/h | 6,6 mp | 233 LE | 1397 kg | Chevrolet Corvette |
Műszaki adatok
1961 Chevrolet Corvette
Motor és váltó
Motor: 4638 cm3-es V8-as, hengerenként két szelep
Max. teljesítmény: 233 LE (4800 ford/perc)
Max. nyomaték: 400 Nm (4700 ford/perc)
Csúcssebesség: 206 km/h
Sűrítési viszony: 11,0:1
Üzemanyagrendszer: egy darab négytorkú Carter porlasztó
Váltó: négyfokozatú kézi kapcsolású
Alváz és karosszéria
Felépítés: különálló acél alváz; műanyag karosszéria; kétajtós kabrió
Első futómű: kettős keresztlengőkar, tekercsrugó, teleszkópos lengéscsillapító, stabilizátor
Hátsó futómű: merev tengely, félelliptikus laprugó, teleszkópos lengéscsillapító
Fékek: 279 mm-es dobfékek (elöl és hátul egyaránt)
Kerekek: 17 colos acél keréktárcsák
Abroncsok: 6,7x16 colos diagonálgumik
Méretek:
Hossz: 4500 mm Szélesség: 1850 mm
Magasság: 1298 mm Tengelytáv: 2590 mm
Ára 1956-ban | 2700 Euró |
Ára mai árfolyamon | 41900 Euró |
Aktuális érték | 47500 Euró |
Gyártott mennyiség | 64375 db |
**********************************************************
MG B
Az MG B a világ egyik legkedveltebb és leghosszabb életű sportautója volt. Roadster változata a háború után brit sportkocsi gyártás jelképévé vált.
Mérföldkövek
1962 Négy éves fejlesztés végén, a Londoni Autókiállításon mutatják be az MG B Roadster típust.
1963 Népszerű kiegészítő a leszerelhető műanyag tető.
1965 A Roadster változathoz csatlakozik a GT kupé modell.
1967 Az új Mk II verzió szinkronizált váltót kap.
1980 Az MG B gyártásának befejezése.
Felvezetés
Monocoque felépítés
Az MG B monocoque karosszériájának kulcsa a dupla falú küszöb volt. Ezzel egyszerűsödött a gyártás és csökkentek a költségek.
Tágas utastér
A sportkocsikban megszokotthoz képest bőséges hely állt rendelkezésre.
Lehúzható ablakok
Az előző MG sportkocsik leszerelhető ablakaitól eltérően az MG B ablakait le lehetett tekerni egy kézi fogantyúval.
Laprugók hátul
Az MG B hátsó merevtengelyét félelliptikus laprugókkal támasztották alá és hagyományos lengéscsillapítókat kapott.
Krómozott lökhárítók
A kezdeti MG B-k krómozott lökhárítót kaptak, és a korábbi MG modellek osztott hűrőrácsát.
Különlegesség
Megmarkolható kilincsek
A korai MG B példányokat megmarkolható kilincseiről lehet felismerni.
Összehasonlítás
Csúcssebesség | 0-100 km/h | Teljesítmény | Tömeg | |
193 km/h | 7,6 mp | 142 LE | 1180 kg | Jensen-Healey |
166 km/h | 13,1 mp | 93 LE | 883 kg | Alfa Romeo Giulia Spider |
174 km/h | 12,5 mp | 96 LE | 921 kg | MGB Roadster |
Műszaki adatok
1962 MG B Roadster
Motor és váltó
Motor: 1798 cm3-es soros négyhengeres; hengerenként két szelep
Max. teljesítmény: 96 LE (5400 ford/perc)
Max. nyomaték: 148 Nm (3000 ford/perc)
Csúcssebesség: 174 km/h
Sűrítési viszony: 8,8:1
Üzemanyagrendszer: két darab SU porlasztó
Váltó: négyfokozatú kézi kapcsolású (választható overdrive)
Alváz és karosszéria
Felépítés: monocoque felépítés; kétajtós, kétüléses nyitott karosszéria
Első futómű: kettős keresztlengőkar, tekercsrugó, lengéscsillapító
Hátsó futómű: hajtott merevtengely, félelliptikus laprugó, lengéscsillapító
Fékek: 273 mm-es tárcsafékek elöl, 254 mm-es dobfékek hátul
Kerekek: 14 colos acél keréktárcsák
Abroncsok. 165/70 14
Méretek:
Hosszúság: 3905 mm Szélesség: 1524 mm
Magasság: 1250 mm Tengelytáv: 2310 mm
Ára 1962-ben | 1260 Euró |
Ára mai árfolyamon | 16500 Euró |
Aktuális érték | 15200 Euró |
Gyártott mennyiség | 513276 db |
**********************************************************