Autó katalógus

Az autósvilág legendái.

nash-healey.jpg Nash Healey

Mielőtt Donald Healey az Austinnal szövetséget kötve létrehozta az Austin-Healey vállalatot, az Egyesült államokban dolgozott a Nash Cégnél. Nash alkatrészek felhasználásával készítette ezt az amerikai piacra szánt érdekes sportkocsit.

Mérföldkövek

1949 A Nash-Kelvinator elnöke, George Mason és Donald Healey közösen fejlesztik ki a Nash-Healey sportkocsit.

1950 A prototípus bemutatásának évében a negyedik helyet szerzik meg Le Mans-ban.

1951 A Nash-Healey a chichagói autókiállításon mutatkozik be.

1952 Pininfarina készíti el a roadster karosszériáját.

1954 A gyártás vége.

Felvezetés

Nash motor

A Nash motorja a Dual Jetfire nevű hathengeres erőforrás, két porlasztóval. A korai modellek 3,8 literes motort kaptak, később a hengerűrtartalom 4,1 literre nőtt.

Három ülés

Az eredeti Healey karosszériában hárman fértek el. A későbbi, Pininfarina felépítménybe a sofőr mellett csak egy utasnak jutott hely.

Leszerelhető esővédő

A Nash-Healey leszerelhető vászontetővel rendelkezett. Az oldalsó ablakokat ki lehetett emelni, ami alacsonyabb ajtók alkalmazását tette lehetővé.

Egyszerű hűtőrács

Az eredeti Healey hűtőrács sokkal díszesebb volt a későbbi Pininfarina felépítmény egyszerűbb, két pálcás megoldásánál.

Két karosszéria, két tengelytáv

A roadster 2591 mm-es, míg a Le Mans merevtetős kupé 2743 mm-es tengelytávval készült.

Pininfarina formaterv

Pininfarina a Healey karosszériát karcsúbb, erőteljesebb alakkal cserélte fel.

Különlegesség

Krómozott dísztárcsa

A vaskos krómozott dísztárcsákon álküllőket alakítottak ki.


Összehasonlítás

Csúcssebesség 0-100 km/h Teljesítmény Tömeg  
172 km/h 11,4 mp 152 LE 1292 kg Chevrolet Corvette
200 km/h 11,3 mp 162 LE 1321 kg Jaguar XK120
169 km/h 11,5 mp 142 LE 1341 kg Nash-Healey






Műszaki adatok

1951 Nash-Healey

Motor és váltó

Motor: 3848 cm3-es soros hathengeres, hengerenként két szelep.

Max. teljesítmény. 142 LE (4000 ford/perc)

Max. nyomaték: 291 Nm (2500 ford/perc)

Csúcssebesség: 169 km/h

Sűrítési viszony: 8,1:1

Üzemanyagrendszer: két darab Carter porlasztó

Váltó: háromfokozatú kézi kapcsolású váltó két gyorsító áttétellel

Alváz és karosszéria

Felépítés: különálló alváz; acél karosszéria; kétajtós kupé vagy roadster

Első futómű: keresztlengőkar, teleszkópos lengéscsillapító

Hátsó futómű: merev tengely, tekercsrugó, teleszkópos lengéscsillapító

Fékek: elől, hátul dobfékek

Kerekek: 15 colos acél keréktárcsák

Abroncsok: 6,4x15 colos gumik

Méretek

Hosszúság: 4338 mm Szélesség: 1626 mm

Magasság: 1237 mm Tengelytáv: 2590 mm


Ára 1953-ban 4750 Euró
Ára mai árfolyamon 83000 Euró
Aktuális érték 33000 Euró
Gyártott mennyiség 506 db






***********************************************************

chevrolet_corvette.jpg Chevrolet Corvette

Az ötvenes évek második felére a Corvette árkategóriájában a világ egyik leggyorsabb és legnagyobb teljesítményű autója lett.

Mérföldkövek

1956 A Corvette bevezetése V8-as small block motorral.

1958 Dupla fényszórókat alkalmaznak. Az alap erőforrás teljesítménye 233 lóerősre nő.

1961 Újra változtatnak a karosszérián, légbeömlő kerül a motorháztetőre.

1962 Újfent módosítanak az autó külsején, valamint nagyobb V8-as motort építenek be.

1963 Megjelenik a Corvette új nemzedéke a Sting Ray.

Felvezetés

Önzáró differenciálmű

1957-től bevezették a Positraction önzáró differenciáművet, hogy a Corvette a viszonylag keskeny abroncsokon se csúszkáljon.

Kacsafar

Az 1961-ben bevezetett legjelentősebb változtatás a Bill Mitchell által tervezett, úgynevezett ,,kacsafar,,.

Elsüllyeszthető tető

A rivális európai kabriók többségétől eltérően a Corvette tetejét teljesen el lehetett rejteni egy zárható fedél alá.

Elektromos ablakemelők

1956-tól kezdődően a Corvette modelleket elektromos ablakemelőkkel is rendelhették.

Műanyag karosszéria

A Corvette modellek mindig is üvegszálas műanyagból készült karosszériát kaptak. A Chevrolet évről évre jobb és áramvonalasabb formát alkotott.

Különlegesség

Színválaszték

1961-ben a Corvette hét színben volt kapható: fekete, fehér, piros, ezüst, kék, bézs, és gesztenye. Az oldalsó bemélyedést ezüst vagy fehér fényezéssel ki lehetett emelni.


Összehasonlítás

Csúcssebesség 0-100 km/h Teljesítmény Tömeg  
250 km/h 10,1 mp 243 LE 1383 kg Mercedes-Benz 300 SL
195 km/h 9,5 mp 150 LE 1180 kg Austin-Healey 3000
206 km/h 6,6 mp 233 LE 1397 kg Chevrolet Corvette







Műszaki adatok

1961 Chevrolet Corvette

Motor és váltó

Motor: 4638 cm3-es V8-as, hengerenként két szelep

Max. teljesítmény: 233 LE (4800 ford/perc)

Max. nyomaték: 400 Nm (4700 ford/perc)

Csúcssebesség: 206 km/h

Sűrítési viszony: 11,0:1

Üzemanyagrendszer: egy darab négytorkú Carter porlasztó

Váltó: négyfokozatú kézi kapcsolású

Alváz és karosszéria

Felépítés: különálló acél alváz; műanyag karosszéria; kétajtós kabrió

Első futómű: kettős keresztlengőkar, tekercsrugó, teleszkópos lengéscsillapító, stabilizátor

Hátsó futómű: merev tengely, félelliptikus laprugó, teleszkópos lengéscsillapító

Fékek: 279 mm-es dobfékek (elöl és hátul egyaránt)

Kerekek: 17 colos acél keréktárcsák

Abroncsok: 6,7x16 colos diagonálgumik

Méretek:

Hossz: 4500 mm Szélesség: 1850 mm

Magasság: 1298 mm Tengelytáv: 2590 mm


Ára 1956-ban 2700 Euró
Ára mai árfolyamon 41900 Euró
Aktuális érték 47500 Euró
Gyártott mennyiség 64375 db






**********************************************************

mg_b.jpg MG B

Az MG B a világ egyik legkedveltebb és leghosszabb életű sportautója volt. Roadster változata a háború után brit sportkocsi gyártás jelképévé vált.

Mérföldkövek

1962 Négy éves fejlesztés végén, a Londoni Autókiállításon mutatják be az MG B Roadster típust.

1963 Népszerű kiegészítő a leszerelhető műanyag tető.

1965 A Roadster változathoz csatlakozik a GT kupé modell.

1967 Az új Mk II verzió szinkronizált váltót kap.

1980 Az MG B gyártásának befejezése.

Felvezetés

Monocoque felépítés

Az MG B monocoque karosszériájának kulcsa a dupla falú küszöb volt. Ezzel egyszerűsödött a gyártás és csökkentek a költségek.

Tágas utastér

A sportkocsikban megszokotthoz képest bőséges hely állt rendelkezésre.

Lehúzható ablakok

Az előző MG sportkocsik leszerelhető ablakaitól eltérően az MG B ablakait le lehetett tekerni egy kézi fogantyúval.

Laprugók hátul

Az MG B hátsó merevtengelyét félelliptikus laprugókkal támasztották alá és hagyományos lengéscsillapítókat kapott.

Krómozott lökhárítók

A kezdeti MG B-k krómozott lökhárítót kaptak, és a korábbi MG modellek osztott hűrőrácsát.

Különlegesség

Megmarkolható kilincsek

A korai MG B példányokat megmarkolható kilincseiről lehet felismerni.


Összehasonlítás

Csúcssebesség 0-100 km/h Teljesítmény Tömeg  
193 km/h 7,6 mp 142 LE 1180 kg Jensen-Healey
166 km/h 13,1 mp 93 LE 883 kg Alfa Romeo Giulia Spider
174 km/h 12,5 mp 96 LE 921 kg MGB Roadster







Műszaki adatok

1962 MG B Roadster

Motor és váltó

Motor: 1798 cm3-es soros négyhengeres; hengerenként két szelep

Max. teljesítmény: 96 LE (5400 ford/perc)

Max. nyomaték: 148 Nm (3000 ford/perc)

Csúcssebesség: 174 km/h

Sűrítési viszony: 8,8:1

Üzemanyagrendszer: két darab SU porlasztó

Váltó: négyfokozatú kézi kapcsolású (választható overdrive)

Alváz és karosszéria

Felépítés: monocoque felépítés; kétajtós, kétüléses nyitott karosszéria

Első futómű: kettős keresztlengőkar, tekercsrugó, lengéscsillapító

Hátsó futómű: hajtott merevtengely, félelliptikus laprugó, lengéscsillapító

Fékek: 273 mm-es tárcsafékek elöl, 254 mm-es dobfékek hátul

Kerekek: 14 colos acél keréktárcsák

Abroncsok. 165/70 14

Méretek:

Hosszúság: 3905 mm Szélesség: 1524 mm

Magasság: 1250 mm Tengelytáv: 2310 mm


Ára 1962-ben 1260 Euró
Ára mai árfolyamon 16500 Euró
Aktuális érték 15200 Euró
Gyártott mennyiség 513276 db







**********************************************************




Weblap látogatottság számláló:

Mai: 7
Tegnapi: 1
Heti: 9
Havi: 8
Össz.: 15 581

Látogatottság növelés
Oldal: Sportkocsik
Autó katalógus - © 2008 - 2024 - autokatalogus.hupont.hu

Ingyen weblap készítés, korlátlan tárhely és képfeltöltés, saját honlap, ingyen weblap.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »