Ferrari F40
A Scuderia Ferrari fennállásának 40. évfordulójára épített F40 a sorozatgyártású sportkocsik közül elsőként ért el 320 km/h csúcssebességet.
Mérföldkövek
1986 Enzo Ferrari elhatározza, hogy gépkocsiépítő múltjának közelgő, 40 éves évfordulóját a valaha épített legjobb Ferrarival ünnepli.
1987 Kibocsátják az F40 jelű típust, hogy legyőzze a Porsche 959-est, amely elvette a Ferrari 288 GT0 modelltől a leggyorsabb utcai autó címet. Az F40 visszahódítja a koronát.
1988 Enzo Ferrari 90 éves korában meghal.
1992 Befejeződik az F40 gyártása.
Felvezetés
Változtatható hasmagasság
A légáramlás segítségére nagy sebességnél az autó 20 mm-rel lejjebb ereszkedik, a kis sebességű manőverekhez újra felemelkedik eredeti helyzetébe.
Aerodinamika
A Pininfarina által tervezett karosszéria meghatározó elemei a nagyméretű szívótorkok és szárnyak.
Könnyű szerkezet
Könnyű anyagok és új szerkezeti megoldások segítségével csökkentették a fékezendő tömeget.
Rideg beltér
A beltér egy versenyautó egyszerűségét idézi. Nincs szőnyeg, központi zár, de még igazi ajtókilincs sem.
Különlegesség
Enzo látásmódja
Enzo Ferrari talán az utolsó középmotoros sportkocsit építette meg, amelyben nem volt elektronika, mert az szerinte elveszi az igazi sportkocsi lényegét. Az áramvonalas forma, a spártai kabin és a rendkívüli, ugyanakkor kiegyensúlyozott teljesítmény sok sikert hozott a versenyeken.
Összehasonlítás
Csúcssebesség | 0-100 km/h | Teljesítmény | Tömeg | |
333 km/h | 3,8 mp | 542 LE | 1473 kg | Jaguar XJ220 |
300 km/h | 5,2 mp | 455 LE | 1449 kg | Lamborghini Countach |
324 km/h | 3,7 mp | 485 LE | 1235 kg | Ferrari F40 |
Műszaki adatok
1987 Ferrari F40
Motor és váltó
Motor: 2936 cm3 V8-as, két vezérműtengely, hengerenként négy szelep, két turbótöltő
Max. teljesítmény: 485 LE (7000 ford/perc)
Max. nyomaték: 576 Nm (4500 ford/perc)
Csúcssebesség: 324 km/h
Sűrítési viszony: 7,7:1
Üzemanyagrendszer: Weber-Marelli benzinbefecskendezés
Váltó: ötfokozatú kézi kapcsolású
Alváz és karosszéria
Felépítés: csövekből hegeszettt térváz, szénszálas műanyag karosszéria
Első futómű: független, keresztirányú négyszögletes lengőkarok, tekercsrugó, Koni lengéscsillapító, stabilizátor
Hátsó futómű: azonos az elsővel
Fékek: 330 mm-es hűtött Brembo tárcsafékek vákuum rásegítéssel elől, hátul
Kerekek: 17x8 colos elől, 17x13 hátul
Abroncsok: Pirelli 245/40 VR 17 (elöl) és 335/35 VR 17 (hátul)
Méretek:
Hosszúság: 4358 mm Szélesség: 1970 mm
Magasság: 1124 mm Tengelytáv: 2450 mm
Ára 1987-ben | 283250 Euró |
Ára mai árfolyamon | 505600 Euró |
Aktuális érték | 264015 Euró |
Gyártott mennyiség | 1311 db |
***********************************************************
Maserati Shamal
A Shamal volt a híres Biturbó sorozat utolsó tagja, egyben a Maserati legnagyobb teljesítményű sportkocsija a kilencvenes évek elején.
Mérföldkövek
1981 A Maserati kibocsátja a Biturbo első változatát. 182 lóerős, kétliteres, V6-os, dupla turbófeltöltős motorral.
1989 A Maserati bemutatja a Biturbo sorozat legutolsó tagját, a V8-as, dupla turbófeltöltős Shamalt.
1992 A Torinói Autókiállításon debütál a Maserati Ghibli a Shamal kétliteres, V6-os, duplaturbós motorral felszerelt verziója.
1993 A Fiat veszi át a Maseratit.
1995 A Shamal gyártásának vége.
Felvezetés
Maserati Shamal
Gandini formaterv
A Lamborghini Diablo tervezője, Marcello Gandini alkotta meg a Shamal formáját. A széles kerékívek különböztetik meg az eredeti Biturbo modelltől.
Négy tárcsafék
Szervorásegítéses tárcsafékeket alkalmaztak, az elsők a még jobb fékhatás kedvéért hűtötték is.
Hatfokozatú váltó
1989-ben még nagyon kevés személygépkocsinál alkalmaztak hatfokozatú váltót. A Getrag egység ugyanaz, amit a BMW 850-esnél használnak.
Vadonatúj V8-as motor
Az alumínium öntvényből készült, 32 szelepes, V8-as motorhoz két IHI turbófeltöltőt kapcsoltak.
Különlegesség
Elektronikus lengéscsillapítók
A Koni céggel közösen a Maserati kifejlesztett egy elektronikus vezérlésű lengéscsillapító rendszert. Három különböző beállítás közül lehet választani a műszerfalon található kapcsolóval.