Autó katalógus

Az autósvilág legendái.


ford_mustang_cobra_r.jpg Ford Mustang Cobra R

A Cobra név a nagy teljesítményű Ford személygépkocsik szinonimája. 1995-ben a Ford különleges járműveket fejlesztő csoportja (SVT) valóban egyedi, versenyzésre szánt Mustang modellt bocsátott ki Cobra R néven.

Mérföldkövek

1993 A Ford korlátozott számban Cobra R (R=race, azaz verseny) néven bocsát ki új modellt.

1995 A Camaro Z28 típussal szembeni soha véget nem érő háború részeként a Ford SVT átalakított, 5,8 literes, 304 lóerős V8-ast épít be a Mustangba. Mindössze 250 darab készül.

1996 A GT és a Cobra új, 4,6 literes V8-as erőforrást kap.

Felvezetés

Állítható fékhatás

A Cobra R fékei a két dugattyús tárcsáknak köszönhetően kitűnően működtek. A fékegyensúlyt tetszés szerint lehetett állítani az első és hátsó tengelyek közt.

Hatalmas tank

Az alapváltozat benzintartályát jócskán megnövelték.

Műanyag motorháztető

A lapos gyári motorháztetőt könnyebb és ívesebb fedélre cserélték, hogy elférjen alatta a magasabbra nyúló szívósor.

V8-as motor

A Ford SVT 5752 cm3-es V8-as motort választott a Cobra R-hez. Különleges hengerfejekkel ellátva a teljesítménye 304 lóerő 4800-as fordulaton.

Alacsony oldalfalú gumik

Megnövelt merevségű rugók szorították az útra az alacsony oldalfalú 245/45 ZR17 BF Goodrich abroncsokat, mindig a maximális tapadási felületet biztosítva.

Különlegesség

Ötfokozatú váltó

A nagyobb, 5,8 literes motor extra nyomatéka miatt a gyári Borg-Warner váltót erősebb, ötfokozatú Tremec 3550 egységre cserélték.


Összehasonlítás

Csúcssebesség 0-100 km/h Teljesítmény Tömeg  
 250 km/h
 6,0 mp
 285 LE
 1200 kg
BMW M3 Evolution
 256 km/h
 5,8 mp
 309 LE
 1574 kg
Pontiac Firebird WS6
 240 km/h
 5,5 mp
 304 LE  1496 kg
Ford Mustang Cobra R






Műszaki adatok

1995 Ford Mustang Cobra R

Motor és váltó

Motor: 5752 cm3-es V8-as; hengerenként két szelep

Max. teljesítmény: 304 LE (4800 ford/perc)

Max. nyomaték: 495 Nm (3750 ford/perc)

Csúcssebesség: 240 km/h

Sűrítési viszony: 9,2:1

Üzemanyagrendszer: elektronikus benzinfecskendezés

Váltó: ötfokozatú kézi kapcsolású Tremec 3550 váltó

Alváz és karosszéria

Felépítés: önhordó, acél karosszéria; kétajtós kupé

Első futómű: MacPherson rugóstag, állítható Koni lengéscsillapító, stabilizátor

Hátsó futómű: hajtott merev tengely, tekercsrugó, állítható Koni lengéscsillapító, stabilizátor

Fékek: elöl 330 mm-es, hátul 296 mm-es tárcsafékek

Kerekek: 17 colos könnyűfém keréktárcsák

Abroncsok: BF Goodrich Comp T/A; 245/45 ZR17

Méretek

Hosszúság: 4636 mm Szélesség: 1824 mm

Magasság: 1351 mm Tengelytáv: 2573 mm



Ára 1995-ben 32000 Euró
Ára mai árfolyamon 38300 Euró
Aktuális érték 30000 Euró
Gyártott mennyiség 250 db






***********************************************************

pontiac_trans_am.jpg Pontiac Trans Am

A Pontiac mindössze nyold Firebird Trans Am kabriót gyártott 1969-ben, ezért sok rajongó maga újította meg saját autóját a motor és futómű átalakításával.

Mérföldkövek

1967 A Firebird piacra dobása. A több választható motor közül a 6555 cm3-es V8-as a legerősebb.

1969 A Trans Am válik a Firebird legnépszerűbb változatává.

1970 A Firebird kabriót nem gyártják tovább.

1989 Az autóátalakítók egyre növelik a teljesítményt. Ebbe az 1969-es Trans Am modellbe a Camaro Z28 IROC V8-as motorjának módosított változatát építették.

Felvezetés

Légbeömlők a motorháztetőn

A motorháztetőn lévő két szívótorok vezette a motorhoz a levegőt.

Motoros tető

A TransAm gombnyomásra működő vászontetővel készült.

Positraction önzáró differenciálmű

A Nova tengelyét egy 1979 Camaro Z28-ból kiszerelt, 3,42:1 áttételi viszonnyal rendelkező Positraction önzáró differenciálművel egészítette ki a tulajdonos.

Hátsó légterelő

A korai Firebird modellek esetén a hátsó spoiler a Trans Am felszereltség részét képezte.

Chevy Nova hátsó futómű

A Chevrolet Nova modelleket gyártott az amerikai rendőrségnek. Ennek nagy teherbírású hátsó futóművét szerelték az itt látható Trans Am példányba.

Nagyobb kerekek

Az eredeti 14 colos keréktárcsákat 15 colosra cserélték.

Különlegesség

5735 cm3-es V8-as

A Pontiac 6555 cm3 V8-as motorja óriási teljesítménye ellenére sem bizonyult megfelelő erőforrásnak. A Chevrolet Camaro Z28-asból származó megbízhatóbb, 5735 cm3-es V8-ast építették be.


Összehasonlítás

Csúcssebesség 0-100 km/h Teljesítmény Tömeg  
194 km/h 6,9 mp 380 LE 1648 kg Ford Boss 429
240 km/h 7,0 mp 223 LE 1509 kg Chevrolet Camaro IROC
224 km/h 6,8 mp 253 LE 1659 kg Pontiac Trans Am(módosított)






Műszaki adatok

1969 Trans Am (módosított)

Motor és váltó

Motor: 5735 cm3 V8-as Chevrolet motor, hengerenként két szelep

Max. teljesítmény: 253 LE (5000 ford/perc)

Max. nyomaték: 400 Nm (3650 ford/perc)

Csúcssebesség: 224 km/h

Sűrítési viszony: 10,0:1

Üzemanyagrendszer: elektronikus benzinbefecskendezés

Váltó: 1989-es évjáratú négyfokozatú automatikus.

Alváz és karosszéria

Felépítés: félalvázas karosszéria, kétajtós, négyüléses kabrió.

Első futómű: kettős keresztlengőkar, tekercsrugó, teleszkópos lengéscsillapító, stabilizátor

Hátsó futómű: merev tengely, félelliptikus laprugó, teleszkópos lengéscsillapító

Fékek: tárcsafékek, a hátsó egy 1979-es Trans Am-ből származik

Kerekek: 15 colos acél keréktárcsák

Abroncsok: BF Goodrich 235/60R15

Méretek:

Hosszúság: 4854 mm Szélesség: 4417 mm

Magasság: 1260 mm Tengelytáv: 2746 mm

Ára 1969-ben 3000 Euró
Ára mai árfolyamon 33650 Euró
Aktuális érték 31750 Euró
Gyártott mennyiség 697 db





**********************************************************

plymouth_gtx.jpg Plymouth GTX

A hatvanas évek elején a Plymouth jó hírnevet szerzett magának nagy teljesítményű autóival. A GTX a Pontiac GTO versenytársaként készült.

Mérföldkövek

1967 A GTX jel először a középkategóriás Belvedere kupé és kabrió esetében bukkan fel 7,2 literes V8-as vagy Hemi motorral.

1969 A teljesítményt az Air Grabber motorházra szerelt légbeömlővel és választható végáttétellel finomítja tovább.

1971 Az utolsó GTX új karosszériával és megnövelt hátsó nyomtávval készül. Még kapható a hét literes Hemi motor, habár keveset rendelnek belőle.

Felvezetés

Nagy teherbírású fékek

Az alapfelszereltség négy, nagy teherbírású dobféket tartalmazott. Felárért lehetett megrendelni a két első 279 mm-es tárcsaféket.

Elegáns vonalak

Az 1967-es GTX elegáns, dinamikus formáját a trapéz alakú, előre döntött C oszlopnak köszönheti. 1968-ben új karosszériát kapott a GTX.

Háromfokozatú váltó

A TorqueFlite háromfokozatú automatikus váltó áttételeit a Hemi nyomatékgörbéjéhez igazították.

Fényűző utastér

A vastagon párnázott sportülések és a középső konzol lehajtható karfái a GTX alapfelszereltségéhez tartoztak, de a padlóra szerelt előválasztó-kar feláras kiegészítő volt.

Különlegesség

Hemi V8-as

A krómozott légbeömlők mögött a valaha épített leghatalmasabb Chrysler V8-as erőforrás lapult. A hétliteres Hemi motorban hidraulikus szelepemelő működik és két darab négytorkú Carter porlasztót használ.


Összehasonlítás

Csúcssebesség 0-100 km/h Teljesítmény Tömeg  
208 km/h 6,3 mp 380 LE 1577 kg Chevrolet Chevelle SS 396
194 km/h 6,3 mp 431 LE 1395 kg Ford Fairlane 427
203 km/h 4,8 mp 431 LE 1607 kg Plymouth GTX






Műszak adatok

1967 Plymouth GTX 426 Hemi

Motor és váltó

Motor: 6981 cm3 V8; hengerenkénti két szelep

Max. teljesítmény: 431 LE (5000 ford/perc)

Max. nyomaték: 664 Nm (4000 ford/perc)

Csúcssebesség: 203 km/h

Sűrítési viszony: 10,25:1

Üzemanyagrendszer: két darab négytorkú Carter porlasztó

Váltó: háromfokozatú automatikus Torque-flite váltó

Alváz és karosszéria

Felépítés: önhordó acél karosszéria; kétajtós, négyüléses kupé

Első futómű: szabályozható torziós rúd, alsó és felső lengőkar, teleszkópos lengéscsillapító, stabilizátor

Hátsó futómű: hajtott merev tengely, laprugó, teleszkópos lengéscsillapító

Fékek: 279 mm-es dobfékek elől, hátul

Kerekek: 14 colos keréktárcsák

Abroncsok: 8x14 col

Méretek:

Hossz: 5093 mm Szélesség: 1742 mm

Magasság: 1323 mm Tengelytáv: 2946 mm


Ára 1967-ben 2750 Euró
Ára mai árfolyamon 11300 Euró
Aktuális érték 40650 Euró
Gyártott mennyiség 720 db






**********************************************************



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 1
Tegnapi: 1
Heti: 2
Havi: 1
Össz.: 15 574

Látogatottság növelés
Oldal: Amerikai klasszikusok
Autó katalógus - © 2008 - 2024 - autokatalogus.hupont.hu

Ingyen weblap készítés, korlátlan tárhely és képfeltöltés, saját honlap, ingyen weblap.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »