Mazda 2
A Mazda 2 a Ford Fusion stílusosabb és jobb minőségű japán interpretációja.
Mérföldkövek
1995 A Mazda kibocsátja a 121 jelű kisautóját Európában. Az autó egy brit gyártmányú Ford Fiesta Mazda márkajelzéssel.
1998 A Demio bevezetése. Kategóriájában a kisautók és a kompakt egyterűek közé tartozik. Európában nagyon mérsékelt sikert arat.
2002 A Mazda 2 a Párizsi Autókiállításon látható először. A Mazda új modellcsaládjának tagjaként a fénytelen Demio típust kívánják vele leváltani.
Felvezetés
Kétnemzetiségű
A Mazda 2 ugyan japán, de a Ford spanyolországi gyárában készül. Japánban Demio néven forgalmazzák.
Ezüstszínű konzol
A középkonzolt ezüstszínű műanyag fedi, akárcsak a nagyobb Mazda 6 modell esetében.
Közös 1,4 literes motor
A Mazda 2 típus 1,4 literes, 80 lóerős motorja a Fusion modellével azonos, 164 km/h csúcssebességük és 13,9 másodperces 0-100 km/h gyorsulásuk is megegyezik.
Sportos futómű
Előre MacPherson rugóstag, hátulra torziós merev tengely került. A beállítások sportosabb futást és kezelhetőséget biztosítanak, mint a Fusion modellnél.
Nagy csomagtartó
A hátsó ülések lehajtásával a Mazda 2 csomagtartójában még két kerékpár is elfér.
Különlegesség
Kényelmes fejtér
A Mazda 2 magasabb, mint a hagyományos kisautók. A vezető magasabban ül és a hátul ülök is kényelmesebben utazhatnak.
Összehasonlítás
Csúcssebesség | 0-100 km/h | Teljesítmény | Tömeg | |
169 km/h | 12,2 mp | 75 LE | 991 kg | Citroen C2 1.4 |
175 km/h | 12,1 mp | 87 LE | 980 kg | Toyota Yaris 1.3 |
164 km/h | 13,9 mp | 80 LE | 1086 kg | Mazda 21.4 |
Műszaki adatok
2004 Mazda 2 1.4
Motor és váltó
Motor: 1388 cm3-es soros négyhengeres, hengerenként négy szelep
Max. teljesítmény: 80 LE (5700 ford/perc)
Max. nyomaték: 124 Nm (3500 ford/perc)
Csúcssebesség: 164 km/h
Sűrítési viszony: 11,1:1
Üzemanyagrendszer: elektronikus benzinbefecskendezés
Váltó: ötfokozatú kézi kapcsolású
Alváz és karosszéria
Felépítés: önhordó acél karosszéria, ötajtós hatchback
Első futómű: MacPherson rugóstag, tekercsrugó, teleszkópos lengéscsillapító, stabilizátor
Hátsó futómű: torziós merev tengely, tekercsrugó, teleszkópos lengéscsillapító
Fékek: 258 mm-es tárcsafékek elöl, dobfékek hátul, blokkolásgátló
Kerekek: 15 colos acél vagy könnyűfém keréktárcsák
Abroncsok: 195/60 R15
Méretek
Hosszúság: 3925 mm Szélesség: 1680 mm
Magasság: 1545 mm Tengelytáv: 2490 mm
Ára 2002-ben | 14100 Euró |
Ára mai árfolyamon | 14500 Euró |
Aktuális érték | 10000 Euró |
Gyártott mennyiség | folyamatban |
***********************************************************
Audi Sport quattro
1980-ban az Audi vezette be az összkerékhajtást a sportkocsiknál. Sokak számára a quattro jelentette az évtized autóját, mivel kiválóan egyesíti a vonóerőt, a biztonságos úttartást és a teljesítményt.
Mérföldkövek
1980 Az Audi kibocsátja a quattro-t. Műszakilag az Audi Coupe-n alapul.
1983 A nyolcvanas évek elején a quattro gyakorlatilag legyőzhetetlen a rali versenyeken. A Sport modell első megjelenése.
1989 a 20 szelepes dupla vezérműtengelyes motor 223 LE teljesítményt ad le.
1991 A gyártást a 11452. példány megépítése után befejezik.
Felvezetés
20 szelepes motor
20 szelepes könnyűfém ötvözetű motor két vezérműtengellyel és négy szeleppel hengerenként.
Nyomatékelosztás
A nyomatékelsztás egyforma volt a két tengelyen. A későbbi modellek nyomatékszabályozós Torsen középső differenciálművet kaptak.
Porsche fékek
A hatalmas teljesítmény miatt a Sport változat a Porsche 917 versenyautó fékjeit kapta.
Kevlár karosszériaelemek
A szabvány quattro modelltől eltérően a Sport változat karosszériája üvegszálas műanyagból és erős kevlár elemekből készült.
Áramvonalas kialakítás
Az aerodinamikai csomagot nagyméretű első spoiler, oldalsó szoknyák és hátsó légterelők jelentették.
Különlegesség
Nagy teljesítmény
A quattro esetén bevezetett összekerékhajtás által nagyobb teljesítményt lehet az útra vinni.
Összehasonlítás
Csúcssebesség | 0-100 km/h | Teljesítmény | Tömeg | |
224 km/h | 6,0 mp | 233 LE | 1290 kg | Ford RS200 |
304 km/h | 3,7 mp | 456 LE | 1453 kg | Porsche 959 |
250 km/h | 4,9 mp | 306 LE | 1300 kg | Audi Sport quattro |
Műszaki adatok
1985 Audi Sport quattro
Motor és váltó
Motor: 2133 cm3 soros öthengeres, hengerenként négy szelep.
Max. teljesítmény: 306 LE (6700 ford/perc)
Max. nyomaték: 350 Nm (3700 ford/perc)
Csúcssebesség: 250 km/h
Sűrítési viszony: 8,0:1
Üzemanyagrendszer: Bosch LH-Jetronic benzinbefecskendezés
Váltó: ötfokozatú kézi kapcsolású, összkerékhajtás
Alváz és karosszéria
Felépítés: acél váz, kevlár karosszériaelemek, kétajtós négyüléses kupé
Első futómű: MaxPherson felfüggesztés, tekercsrugó, lengéscsillapító és stabilizátor
Fékek: hűtött tárcsafékek (elöl, hátul)
Kerekek: 15 colos könnyűfém keréktárcsák
Abroncsok: Pirelli P7 225/50 vagy Michelin MXX 235/45
Méretek:
Hosszúság: 4064 mm Szélesség: 1780 mm
Magasság: 1344 mm Tengelytáv: 2225 mm
Ára 1985-ben | 79500 Euró |
Ára mai árfolyamon | 139420 Euró |
Aktuális érték | 12000 Euró |
Gyártott mennyiség | 11452 db |
***********************************************************