Autó katalógus

Az autósvilág legendái.

mazda_2.jpg Mazda 2

A Mazda 2 a Ford Fusion stílusosabb és jobb minőségű japán interpretációja.

Mérföldkövek

1995 A Mazda kibocsátja a 121 jelű kisautóját Európában. Az autó egy brit gyártmányú Ford Fiesta Mazda márkajelzéssel.

1998 A Demio bevezetése. Kategóriájában a kisautók és a kompakt egyterűek közé tartozik. Európában nagyon mérsékelt sikert arat.

2002 A Mazda 2 a Párizsi Autókiállításon látható először. A Mazda új modellcsaládjának tagjaként a fénytelen Demio típust kívánják vele leváltani.

Felvezetés

Kétnemzetiségű

A Mazda 2 ugyan japán, de a Ford spanyolországi gyárában készül. Japánban Demio néven forgalmazzák.

Ezüstszínű konzol

A középkonzolt ezüstszínű műanyag fedi, akárcsak a nagyobb Mazda 6 modell esetében.

Közös 1,4 literes motor

A Mazda 2 típus 1,4 literes, 80 lóerős motorja a Fusion modellével azonos, 164 km/h csúcssebességük és 13,9 másodperces 0-100 km/h gyorsulásuk is megegyezik.

Sportos futómű

Előre MacPherson rugóstag, hátulra torziós merev tengely került. A beállítások sportosabb futást és kezelhetőséget biztosítanak, mint a Fusion modellnél.

Nagy csomagtartó

A hátsó ülések lehajtásával a Mazda 2 csomagtartójában még két kerékpár is elfér.

Különlegesség

Kényelmes fejtér

A Mazda 2 magasabb, mint a hagyományos kisautók. A vezető magasabban ül és a hátul ülök is kényelmesebben utazhatnak.


Összehasonlítás

Csúcssebesség 0-100 km/h Teljesítmény Tömeg  
169 km/h 12,2 mp 75 LE 991 kg Citroen C2 1.4
175 km/h 12,1 mp 87 LE 980 kg Toyota Yaris 1.3
164 km/h 13,9 mp 80 LE 1086 kg Mazda 21.4






Műszaki adatok

2004 Mazda 2 1.4

Motor és váltó

Motor: 1388 cm3-es soros négyhengeres, hengerenként négy szelep

Max. teljesítmény: 80 LE (5700 ford/perc)

Max. nyomaték: 124 Nm (3500 ford/perc)

Csúcssebesség: 164 km/h

Sűrítési viszony: 11,1:1

Üzemanyagrendszer: elektronikus benzinbefecskendezés

Váltó: ötfokozatú kézi kapcsolású

Alváz és karosszéria

Felépítés: önhordó acél karosszéria, ötajtós hatchback

Első futómű: MacPherson rugóstag, tekercsrugó, teleszkópos lengéscsillapító, stabilizátor

Hátsó futómű: torziós merev tengely, tekercsrugó, teleszkópos lengéscsillapító

Fékek: 258 mm-es tárcsafékek elöl, dobfékek hátul, blokkolásgátló

Kerekek: 15 colos acél vagy könnyűfém keréktárcsák

Abroncsok: 195/60 R15

Méretek

Hosszúság: 3925 mm Szélesség: 1680 mm

Magasság: 1545 mm Tengelytáv: 2490 mm


Ára 2002-ben 14100 Euró
Ára mai árfolyamon 14500 Euró
Aktuális érték 10000 Euró
Gyártott mennyiség folyamatban







***********************************************************

audi_sport_quattro.jpg Audi Sport quattro

1980-ban az Audi vezette be az összkerékhajtást a sportkocsiknál. Sokak számára a quattro jelentette az évtized autóját, mivel kiválóan egyesíti a vonóerőt, a biztonságos úttartást és a teljesítményt.

Mérföldkövek

1980 Az Audi kibocsátja a quattro-t. Műszakilag az Audi Coupe-n alapul.

1983 A nyolcvanas évek elején a quattro gyakorlatilag legyőzhetetlen a rali versenyeken. A Sport modell első megjelenése.

1989 a 20 szelepes dupla vezérműtengelyes motor 223 LE teljesítményt ad le.

1991 A gyártást a 11452. példány megépítése után befejezik.

Felvezetés

20 szelepes motor

20 szelepes könnyűfém ötvözetű motor két vezérműtengellyel és négy szeleppel hengerenként.

Nyomatékelosztás

A nyomatékelsztás egyforma volt a két tengelyen. A későbbi modellek nyomatékszabályozós Torsen középső differenciálművet kaptak.

Porsche fékek

A hatalmas teljesítmény miatt a Sport változat a Porsche 917 versenyautó fékjeit kapta.

Kevlár karosszériaelemek

A szabvány quattro modelltől eltérően a Sport változat karosszériája üvegszálas műanyagból és erős kevlár elemekből készült.

Áramvonalas kialakítás

Az aerodinamikai csomagot nagyméretű első spoiler, oldalsó szoknyák és hátsó légterelők jelentették.

Különlegesség

Nagy teljesítmény

A quattro esetén bevezetett összekerékhajtás által nagyobb teljesítményt lehet az útra vinni.


Összehasonlítás

Csúcssebesség 0-100 km/h Teljesítmény Tömeg  
224 km/h 6,0 mp 233 LE 1290 kg Ford RS200
304 km/h 3,7 mp 456 LE 1453 kg Porsche 959
250 km/h 4,9 mp 306 LE 1300 kg Audi Sport quattro






Műszaki adatok

1985 Audi Sport quattro

Motor és váltó

Motor: 2133 cm3 soros öthengeres, hengerenként négy szelep.

Max. teljesítmény: 306 LE (6700 ford/perc)

Max. nyomaték: 350 Nm (3700 ford/perc)

Csúcssebesség: 250 km/h

Sűrítési viszony: 8,0:1

Üzemanyagrendszer: Bosch LH-Jetronic benzinbefecskendezés

Váltó: ötfokozatú kézi kapcsolású, összkerékhajtás

Alváz és karosszéria

Felépítés: acél váz, kevlár karosszériaelemek, kétajtós négyüléses kupé

Első futómű: MaxPherson felfüggesztés, tekercsrugó, lengéscsillapító és stabilizátor

Fékek: hűtött tárcsafékek (elöl, hátul)

Kerekek: 15 colos könnyűfém keréktárcsák

Abroncsok: Pirelli P7 225/50 vagy Michelin MXX 235/45

Méretek:

Hosszúság: 4064 mm Szélesség: 1780 mm

Magasság: 1344 mm Tengelytáv: 2225 mm


Ára 1985-ben 79500 Euró
Ára mai árfolyamon 139420 Euró
Aktuális érték 12000 Euró
Gyártott mennyiség 11452 db






***********************************************************



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 5
Tegnapi: 1
Heti: 7
Havi: 6
Össz.: 15 579

Látogatottság növelés
Oldal: Modern klasszikusok
Autó katalógus - © 2008 - 2024 - autokatalogus.hupont.hu

Ingyen weblap készítés, korlátlan tárhely és képfeltöltés, saját honlap, ingyen weblap.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »