Cadillac Eldorado Brougham
Az ötvenes évek legdrágább Cadillac modellje a hatalmas, négyajtós, csukott tetős Eldorado Brougham egy tanulmányautó alapján készült. Minden példányt kézzel gyártottak.
Mérföldkövek
1956 Az Eldorado Brougham gyártásának bejelentése a következő évre; 1957-ben 400 példány készül.
1958 Az ajtók belső burkolatát fémről bőrre cserélik.
1959 A teljesítményt 350 lóerőre növelik. Az új, négyajtós, merevtetős karosszériát az olasz Pininfarina készíti.
1960 A Brougham gyártását a magas előállítási költségek és a megrendelések elmaradása miatt leállítják.
Felvezetés
Erős V8
Az 1949-ből származó Cadillac V8-as motor 1957-ben már 5981 cm3-es lökettérfogattal, 330 lóerős változatban került az Eldoradoba.
Krómozott hűtőrács
A Brougham hatalmas hűtőrácsa egyedi darab.
Szerény fecskefarok
A Brougham fecskefarka a tőrszerű hátsó lámpatesttel meglehetősen visszafogottnak számított.
Légrugózás
A Brougham minden kerekén egy gumimembránból és egy dugattyúból álló légrugó volt, amelyet a központi kompresszor látott el levegővel.
Letisztult forma
A panoráma szélvédő először az 1953-as Eldorado kabrión volt látható.
Hátranyíló hátsó ajtók
Az első ajtók hagyományos módon, míg a hátsók hátrafelé nyíltak.
Különlegesség
Rozsdamentes acéltető
A rozsdamentes acéltető alapfelszerelés volt az 1957-58-as modellen.
Összehasonlítás
Csúcssebesség | 0-100 km/h | Teljesítmény | Tömeg | |
186 km/h | 8,6 mp | 304 LE | 2400 kg | Continental Mk II |
232 km/h | 8,3 mp | 380 LE | 1995 kg | Chrysler 300 C |
190 km/h | 14,0 mp | 330 LE | 2416 kg | Cadillac Eldorado Brougham |
Műszaki adatok
1957 Eldorado Brougham
Motor és váltó
Motor: 5981 cm3 V8; hengerenként két szelep; egy vezérműtengely, nyomórudas vezérlés
Max. teljesítmény: 330 LE (4800 ford/perc)
Max. nyomaték: 589 Nm (3400 ford/perc)
Csúcssebesség: 190 km/h
Sűrítési viszony: 10,0:1
Üzemanyagrendszer: két darab négytorkú porlasztó
Váltó: háromfokozatú automatikus
Alváz és karosszéria
Felépítés: különálló alváz; négyajtós, négyüléses kupé felépítmény
Első futómű: keresztlengőkar, légrugó, lengéscsillapító
Hátsó futómű: hajtott merevtengely, légrugó, lengéscsillapító
Fékek: dobfékek minden keréken
Kerekek: 15 colos acél keréktárcsák
Abroncsok: 8x15
Méretek:
Hosszúság: 5494 mm Szélesség: 1994 mm
Magasság: 1410 mm Tengelytáv: 3200 mm
Ára 1957-ben | 12000 Euró |
Ára mai árfolyamon | 180000 Euró |
Aktuális érték | 51000 Euró |
Gyártott mennyiség | 904 db |
**********************************************************
Maybach 57
A Daimler-Chrysler azért támasztotta fel a történelmi Maybach márkát, hogy új limuzint építsen a BMW kézben lévő Rolls-Royce és a Volkswagen kézben lévő Bentley versenytársaként.
Mérföldkövek
1921 Karl Maybach elkezd luxusautókat építeni a Konstanz tónál lévő gyárban, Németországban.
1941 A Maybach autók gyártása a II. Világháború alatt megszűnik.
2002 A Genfi Autókiállításon a Maybach 60 év után visszatér a nagyközönség elé.
Az első 57 és a nagyobb tengelytávolságú 62 jelű modelleket Sindelfingenben gyártják egy új üzemben.
Felvezetés
Mercedes technológia
A Maybach az anyavállalattól, a Mercedes-Benztől kapja a műszaki megoldásokat, többek közt a Sensotronic fékvezérlést és az AIRMATIC légrugó rendszert.
Belső világítás
A luxuskabinban menet közben diszkrét világítás uralkodik.
Választható tengelytáv
Az 57 és 62 jelzés a két Maybach változat hosszára utal. Az 57-es 5,73 méter, a 62-es pedig 6,17 méter. A két modell műszakilag teljesen megegyezik.
Luxus ülések
A repülőgépeken használatosakhoz hasonló hátsó ülésekhez felhajtható lábtartó csatlakozik.
Történelmi embléma
A dupla M betűs jelvény a harmincas évek Maybach Motorenbau elnevezésre utal, ma a Maybach Manufaktur név rövidítése.
Különlegesség
Vadonatúj motor
A Type 12 motort kifejezetten a Maybach számára fejlesztették ki. Az 5,5 literes V12-es motor a két vízhűtéses turbófeltöltővel 558 lóerő teljesítményt produkál.
Összehasonlítás
Csúcssebesség | 0-100 km/h | Teljesítmény | Tömeg | |
250 km/h | 6,3 mp | 406 LE | 2730 kg | Bentley Arnage RL |
240 km/h | 5,9 mp | 460 LE | 2445 kg | Rolls-Royce Phantom |
250 km/h | 5,2 mp | 558 LE | 2660 kg | Maybach 57 |
Műszaki adatok
2002 Maybach 57
Motor és váltó
Motor: 5513 cm3 V12; hengerenként három szelep, két turbófeltöltő
Max. teljesítmény: 558 LE (5250 ford/perc)
Max. nyomaték: 900 Nm (2300 ford/perc)
Csúcssebesség: 250 km/h
Sűrítési viszony: 9,0:1
Üzemanyagrendszer: számítógéppel vezérelt benzinbefecskendezés
Váltó: ötfokozatú automatikus
Alváz és karosszéria
Felépítés: acél alváz, alumínium karosszéria panelekkel; négyajtós, ötüléses limuzin
Első futómű: kettős keresztlengőkar, légrugó és torziós rúd
Hátsó futómű: független többlengőkaros, légrugó és torziós rúd
Fékek: 376 mm-es hűtött tárcsafékek elöl, 355 mm-es hűtött tárcsafékek hátul; blokkolásgátló, szervofék
Kerekek: 19 colos könnyűfém keréktárcsák
Abroncsok: 275/50 R19
Méretek:
Hosszúság: 5728 mm Szélesség: 1980 mm
Magasság: 1572 mm Tengelytáv: 3390 mm
Ára 2002-ben | 310000 Euró |
Ára mai árfolyamon | 310000 Euró |
Aktuális érték | 310000 Euró |
Gyártott mennyiség | folyamatban |
***********************************************************