Autó katalógus

Az autósvilág legendái.

cadillac_eldorado_brougham.jpg Cadillac Eldorado Brougham

Az ötvenes évek legdrágább Cadillac modellje a hatalmas, négyajtós, csukott tetős Eldorado Brougham egy tanulmányautó alapján készült. Minden példányt kézzel gyártottak.

Mérföldkövek

1956 Az Eldorado Brougham gyártásának bejelentése a következő évre; 1957-ben 400 példány készül.

1958 Az ajtók belső burkolatát fémről bőrre cserélik.

1959 A teljesítményt 350 lóerőre növelik. Az új, négyajtós, merevtetős karosszériát az olasz Pininfarina készíti.

1960 A Brougham gyártását a magas előállítási költségek és a megrendelések elmaradása miatt leállítják.

Felvezetés

Erős V8

Az 1949-ből származó Cadillac V8-as motor 1957-ben már 5981 cm3-es lökettérfogattal, 330 lóerős változatban került az Eldoradoba.

Krómozott hűtőrács

A Brougham hatalmas hűtőrácsa egyedi darab.

Szerény fecskefarok

A Brougham fecskefarka a tőrszerű hátsó lámpatesttel meglehetősen visszafogottnak számított.

Légrugózás

A Brougham minden kerekén egy gumimembránból és egy dugattyúból álló légrugó volt, amelyet a központi kompresszor látott el levegővel.

Letisztult forma

A panoráma szélvédő először az 1953-as Eldorado kabrión volt látható.

Hátranyíló hátsó ajtók

Az első ajtók hagyományos módon, míg a hátsók hátrafelé nyíltak.

Különlegesség

Rozsdamentes acéltető

A rozsdamentes acéltető alapfelszerelés volt az 1957-58-as modellen.


Összehasonlítás

Csúcssebesség 0-100 km/h Teljesítmény Tömeg  
186 km/h 8,6 mp 304 LE 2400 kg Continental Mk II
232 km/h 8,3 mp 380 LE 1995 kg Chrysler 300 C
190 km/h 14,0 mp 330 LE 2416 kg Cadillac Eldorado Brougham






Műszaki adatok

1957 Eldorado Brougham

Motor és váltó

Motor: 5981 cm3 V8; hengerenként két szelep; egy vezérműtengely, nyomórudas vezérlés

Max. teljesítmény: 330 LE (4800 ford/perc)

Max. nyomaték: 589 Nm (3400 ford/perc)

Csúcssebesség: 190 km/h

Sűrítési viszony: 10,0:1

Üzemanyagrendszer: két darab négytorkú porlasztó

Váltó: háromfokozatú automatikus

Alváz és karosszéria

Felépítés: különálló alváz; négyajtós, négyüléses kupé felépítmény

Első futómű: keresztlengőkar, légrugó, lengéscsillapító

Hátsó futómű: hajtott merevtengely, légrugó, lengéscsillapító

Fékek: dobfékek minden keréken

Kerekek: 15 colos acél keréktárcsák

Abroncsok: 8x15

Méretek:

Hosszúság: 5494 mm Szélesség: 1994 mm

Magasság: 1410 mm Tengelytáv: 3200 mm


Ára 1957-ben 12000 Euró
Ára mai árfolyamon 180000 Euró
Aktuális érték 51000 Euró
Gyártott mennyiség 904 db







**********************************************************

maybach_57.jpg Maybach 57

A Daimler-Chrysler azért támasztotta fel a történelmi Maybach márkát, hogy új limuzint építsen a BMW kézben lévő Rolls-Royce és a Volkswagen kézben lévő Bentley versenytársaként.

Mérföldkövek

1921 Karl Maybach elkezd luxusautókat építeni a Konstanz tónál lévő gyárban, Németországban.

1941 A Maybach autók gyártása a II. Világháború alatt megszűnik.

2002 A Genfi Autókiállításon a Maybach 60 év után visszatér a nagyközönség elé.

Az első 57 és a nagyobb tengelytávolságú 62 jelű modelleket Sindelfingenben gyártják egy új üzemben.

Felvezetés

Mercedes technológia

A Maybach az anyavállalattól, a Mercedes-Benztől kapja a műszaki megoldásokat, többek közt a Sensotronic fékvezérlést és az AIRMATIC légrugó rendszert.

Belső világítás

A luxuskabinban menet közben diszkrét világítás uralkodik.

Választható tengelytáv

Az 57 és 62 jelzés a két Maybach változat hosszára utal. Az 57-es 5,73 méter, a 62-es pedig 6,17 méter. A két modell műszakilag teljesen megegyezik.

Luxus ülések

A repülőgépeken használatosakhoz hasonló hátsó ülésekhez felhajtható lábtartó csatlakozik.

Történelmi embléma

A dupla M betűs jelvény a harmincas évek Maybach Motorenbau elnevezésre utal, ma a Maybach Manufaktur név rövidítése.

Különlegesség

Vadonatúj motor

A Type 12 motort kifejezetten a Maybach számára fejlesztették ki. Az 5,5 literes V12-es motor a két vízhűtéses turbófeltöltővel 558 lóerő teljesítményt produkál.


Összehasonlítás

Csúcssebesség 0-100 km/h Teljesítmény Tömeg  
250 km/h 6,3 mp 406 LE 2730 kg Bentley Arnage RL
240 km/h 5,9 mp 460 LE 2445 kg Rolls-Royce Phantom
250 km/h 5,2 mp 558 LE 2660 kg Maybach 57







Műszaki adatok

2002 Maybach 57

Motor és váltó

Motor: 5513 cm3 V12; hengerenként három szelep, két turbófeltöltő

Max. teljesítmény: 558 LE (5250 ford/perc)

Max. nyomaték: 900 Nm (2300 ford/perc)

Csúcssebesség: 250 km/h

Sűrítési viszony: 9,0:1

Üzemanyagrendszer: számítógéppel vezérelt benzinbefecskendezés

Váltó: ötfokozatú automatikus

Alváz és karosszéria

Felépítés: acél alváz, alumínium karosszéria panelekkel; négyajtós, ötüléses limuzin

Első futómű: kettős keresztlengőkar, légrugó és torziós rúd

Hátsó futómű: független többlengőkaros, légrugó és torziós rúd

Fékek: 376 mm-es hűtött tárcsafékek elöl, 355 mm-es hűtött tárcsafékek hátul; blokkolásgátló, szervofék

Kerekek: 19 colos könnyűfém keréktárcsák

Abroncsok: 275/50 R19

Méretek:

Hosszúság: 5728 mm Szélesség: 1980 mm

Magasság: 1572 mm Tengelytáv: 3390 mm


Ára 2002-ben 310000 Euró
Ára mai árfolyamon 310000 Euró
Aktuális érték 310000 Euró
Gyártott mennyiség folyamatban







***********************************************************



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 6
Tegnapi: 1
Heti: 8
Havi: 7
Össz.: 15 580

Látogatottság növelés
Oldal: Luxusautók
Autó katalógus - © 2008 - 2024 - autokatalogus.hupont.hu

Ingyen weblap készítés, korlátlan tárhely és képfeltöltés, saját honlap, ingyen weblap.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »